Doe mee aan onze actie voor getroffen scholen in Nepal

Iedereen is zwaar aangeslagen door de duizenden doden en vele instortingen van huizen en (historische) gebouwen door de zware aardbevingen in Nepal. Onze stichting SMPN zet zich al 15 jaar in om arme Nepalese kinderen een kans op een goede toekomst te geven. Dit doen we door het bouwen van scholen in het Gorkhadistrict, het sponsoren van arme studenten en het verzorgen van computercursussen voor arme studenten in het door SMPN opgezette computerinstituut in Kathmandu.

Bestuursleden Bote en Corry Nicolay waren op het moment van de aardbeving in Kathmandu, de hoofdstad van Nepal. Ze zijn tot onze opluchting ongedeerd.

Gorkha gebied epicentrum van de aardbeving

In de afgelopen jaren heeft SMPN met behulp van vele donaties de bouw van 7 scholen mogelijk gemaakt in het Gorkha gebied. In dit gebied lag het epicentrum van de aardbeving. Er is heel veel schade in de dorpen  in dit afgelegen gebied. Er zijn honderden doden en duizenden gewonden in Gorkha. Omdat er veel geld nodig is voor het herbouwen of herstellen van de scholen hebben we als bestuur van SMPN besloten geld in te zamelen voor de scholen  die getroffen zijn door deze zware natuurramp. In de hoop dat de kinderen in het rampgebied zo snel mogelijk het dagelijks leven weer kunnen oppakken.

SMPN is een van de weinige stichtingen die actief is in dit afgelegen arme gebied.

aardbeving banner 300

U kunt uw bijdrage overmaken op

rekeningnummer NL18INGB 0008719123

t.n.v. SMPN onder vermelding van 'Aardbeving'.

Via facebook en onze site www.studentenprojectNepal.nl houden we u op de hoogte van de ontwikkelingen.

TIP: Lees ook onze nieuwbrieven en -flitsen!

SMPN probeert samen met de Nepalese bestuursleden en controleurs alles rond de projecten van SMPN in kaart te brengen, zodat we vragen over studenten en hun families en andere zaken zo snel mogelijk kunnen beantwoorden.

Acties voor Nepal gaan door: Friesland helpt Nepal ... >

Sponsored by

WildeGanzen Logo

anbi logo